طراحی لوگو

لوگو چیست؟ حتما تابحال لوگوهای شرکت های بسیاری را مشاهده کرده اید. امروزه با وجود شرکت های

بسیار متنوع لوگوهای متنوعی هم ایجاد شده اند. در این مطلب بررسی میکنیم که لوگو چیست. شما را با

طراحی حرفه ای لوگو آشنا می کنیم و مراحل طراحی لوگو را نشان خواهیم داد. نمونه لوگو هایی در این

مطلب وجود دارند که از شرکت های معتبر دنیا هستند. همچنین

برای قیمت طراحی لوگو شما را راهنمایی می کنیم.

 

لوگو چیست و چه کاربردی دارد؟

در ساده ترین حالت ممکن لوگو ترکیبی از تصاویر و نوشته ها است. این ترکیب برای تشخیص برندهای

مختلف از هم استفاده می شوند. یک لوگوی خوب می تواند برای شرکت شما اساسی ترین نیاز باشد.

لوگوی شما به مشتریان نشان می دهد که شما چه کاری انجام می دهید، چه کسی هستید و به چه

چیزی اهمیت می دهید. اینها مسئولیت های بسیاری هستند که همه برگردن یک تصویر کوچک افتاده اند.

این مطلب را با دقت مطالعه کنید تا به بهترین روش لوگوی خود را بسازید.

طراحی لوگو:

شاید این سوال را داشته باشید که لوگو چیست و چه چیزهایی در آن قرار می گیرد. وقتی که طراحی یک لوگو به عهده طراح می افتد، سعی می کند تا شرکت و مشتریانش را بشناسد. در این مقاله به این مسئله خواهیم رسید که لوگو به چه چیزی نیاز دارد. اما قبل از آن بیاید راجع به این صحبت کنیم که چه چیزی باعث ایجاد یک لوگوی خوب می شود.مهمترین اصل در طراحی لوگو سادگی است. مثلا به لوگوی زیر توجه کنید:اگر به لوگوهای شرکت های معروف مانند اپل، فیس بوک و کوکا کولا توجه کنید هم به این سادگی پی خواهید برد. در ادامه این مطلب بیشتر درباره سادگی صحبت خواهیم کرد.

 

طراحی حرفه ای لوگو

طراحی حرفه ای لوگو یعنی که بازار مناسبی را هدف قرار دهیم.لوگوی شما باید پیام درستی را در خود داشته باشد که باعث می شودتا کسب و کار شما سودآورتر شود. ما در طراحی برای رسیدن به این هدف به شما کمک می کنیم. به این ترتیب با طراحی حرفه ای لوگو آشنا خواهید شد.

اصلا مهم نیست که چقدر شرکت، خدمات و محصولات شماخوب باشد، اگر لوگوی خود را به طور حرفه ای طراحی نکردهباشید، شرکت شما با مشکل رو به رو خواهد شد. ممکن استاین جمله به نظر زیاده روی برسد، اما در واقعیت یک برند اشتباه باعث می شود که مشتریان اشتباهی نیز به طرف شما بیایند.این مشکل ممکن است خیلی هزینه بر شود. در سه سوت وباز یک روش طراحی مبتنی بر هدف استفاده می کنیم.به این صورت مطمئن خواهیم شد که لوگوی شما دقیقا متناسببا اهداف کسب و کارتان طراحی شود. به منظور این که باطراحی حرفه ای لوگو آشنا شوید در خاطر داشته باشید که قبل از هرچیز باید روش درست طراحی را انتخاب کنید.بنابراین به مطلب زیر را بادقت مطالعه کنید.

طراحی حرفه ای لوگو مبتنی بر هدف

ما در سایت محمد مرادپور قبل از این که شروع به هرگونه طراحی کنیم، ابتدا با مشتریان خود به طور نزدیکی ارتباط برقرار می کنیم. به این ترتیب از اهداف آن ها یک لیستی تهیه می کنیم. این اهداف باعث شکل گیری مقاصدی می شوند که در نهایت ظاهر لوگو را مشخص خواهند کرد. این عملیات باعث می شود که لوگوی طراحی شده برای کسب و کار عملکرد بالایی داشته باشد. علاوه بر این باعث می شود که دارنده کسب و کار هم تصویر جدیدی از تجارت خود بدست آورد. در سه سوت وب نشان می دهیم که چگونه به این هدف دست یابید و بالاترین احتمال موفقیت را کسب کنید.در ایران طراحان گرافیکی بسیاری وجود دارند که تصاویر را به شکل «زیبا» طراحی می کنند، اما این روش درستی نیست. لوگو باید به گونه ای طراحی شوند که به دستیابی به اهداف منجر شوند. بنابراین ما در سایت محمد مرادپور، خدمات پر ارزشتری را پیشنهاد می کنیم که باعث می شود تجارت شما سود بیشتری کسب کند.

 

مراحل طراحی حرفه ای لوگو

مرحله یک: تحقیق درباره زمینه ی کسب و کار

قبل از این که حتی قلم به دست بگیریم و شکلی رسم کنیم ابتدا تحقیقات را آغاز می کنیم. تحقیقات در رابطه با کسب و کار باعث می شود تا با محیطی که قرار است این لوگو در آن زندگی کند آشنا شویم. این مسئله برای طراحانی که هیچ تجربه ای در آن زمینه داشته اند هم می تواند مفید باشد. طراحان قبلا در آن زمینه شغلی نداشته اند پس تحقیقات برای آن ها الزامی است. باید بدانید که موضوع چیست و چه چیزی مناسب است.ظاهر و احساسی که در یک لوگوی سازمان مسافرتی دیده می شود باید با یک رستوران یا لوگوی گروه موسیقی متفاوت باشد. اول باید ببینید که چه لوگوهایی در آن زمینه وجود دارند.

چه تصاویری ارزش نگهداری را دارند. باید شروع به فکر کردن کنید که چگونه لوگویی طراحی کنید که با هزاران لوگوی موجود متفاوت باشد. تفاوت لوگوی شما با دیگران به محتوای آن بستگی خواهد داشت.

توجه داشته باشید که لوگویی طراحی نکنید که به طور اساسی با همه لوگوها تفاوت داشته باشد، زیرا هدف شما این نیست که مشتریان خود را به سمت اشتباهی منحرف کنید.

Previous
Next

مرحله دو: بدست‌آوردن شناخت از صاحب کسب و کار

پس از اینکه طراح شناختی دقیق از زمینه کسب و کار و محتوای آن پیدا کرد، نوبت به شناخت صاحب کسب و کار می‌رسد. باید بدانیم که صاحب کسب و کار چکار می کند. همچنین باید بدانیم که چه مشتریانی را مورد هدف قرار داده است. سرپرست طراح در سایت محمد مرادپور می‌گوید «برای انجام اینکار دو مرحله وجود دارد». اولین مرحله بدست آوردن اطلاعات از او است. یعنی اینکه چه کاری انجام می دهند. چه کسانی هستند. می خواهند به چه کسانی خدمات ارائه کنند. مثلا اگر یک شرکت ساختمانی مدنظر است اما صاحب شرکت اظهار می کند که این تجارت را به طور خانوادگی شروع کرده اند، هدف این خواهد بود که این ایده‌ی کوتاه مدت را به یک لوگوی قرص و محکم تبدیل کنیم. شما چه برداشتی از ماهیت این شرکت دارید؟

 

زمانی که این بخش از فرایند:

به درستی انجام می‌شود، صاحب کسب و کار بعد از پرس و جو های فراوان به مرحله ای میرسد که به طور عمیق ارزش خود را توضیح دهد. به این ترتیب هدف کلی مشخص می شود و یک ایده ی خاص بدست می آید. اینکار باعث می شود تا شرکت هایی که تازه شروع به کار کرده اند آگاهی بسیار دقیقی از خودشان نیز بدست آورند. بسیاری از شرکت ها تفاوت خود با دیگران را نمی دانند- مخصوصا شرکت های کوچک. این بحث های طراحی لوگو، شرکت ها را مجبور می کند تا تفاوت خود با دیگر شرکت ها را مشخص کنند.

 

مرحله سه: طرح اولیه، ارائه خدمات و ایده های اولیه

طراح ارشد لوگو در سایت محمد مرادپور، دو یا سه راه در جلوی شما قرار خواهند داد. اگر از این تعداد راه های بیشتری جلوی شما قرار داده شود باعث می شود که مجبور شوید تا بین ایده ها بازبینی کنید. بازبینی و طرح ایده های مختلف سبب می شود که مجبور به انجام حجم بیشتری از کار شوید و درنهایت هزینه بیشتری نیز خرج کنید.

 

مرحله چهار: تجدید نظر

این مرحله گاهی اوقات فقط یک تغییر جزئی خواهد بود.بعضی مواقع هم تغییرات بیشتری اعمال می شوند.در گروه طراحی مجموعه ی ما، معمولا چند تجدید نظر به شما معرفی می کنیم.توضیح می دهیم که هرکدام از این تجدید نظرها و تغییرات باعث چه تغییری در جذب مشتری می شوند. به این ترتیب صاحب کسب و کار متوجه علت هر تجدید نظر و تغییر خواهد شد.گاهی اوقات صاحب کسب و کار از ما درخواست می کند تا یک طرح را به کلی از اول انجام دهیم. این مسئله با چالش های بسیاری رو به رو می شود و میتواند صاحب کسب و کار را به گمراهی برساند.به همین خاطر است که ما در در مجموعه طراحی، مرحله تجدید نظر را قرار داده ایم تا مشتری از ایده کلی دور نشود.

نمونه لوگو

سادگی: آیا لوگوی شما ساده است یا اینکه خیلی شلوغ، حواس پرت کن و پراکنده است؟

به خاطر ماندن: آیا لوگوی شما به خاطر باقی می ماند؟

همیشگی بودن: آیا نمونه لوگو برای ۵، ۱۰ و یا ۵۰ سال دیگر هم خوب خواهد بود؟

تطبیق پذیری: آیا از نمونه لوگو سایزهای زیادی دارید؟ باید به گونه ای باشد که کیفیت خود را ازدست ندهد.

مناسب بودن: آیا نمونه لوگو مشتریان درستی را به خود جذب می کند؟

 

مجموعه طراحی محمد مرادپور:

کشور پر از کسب و کارهایی است که قصد دارند در ذهن مشتریان خود ماندگار شوند اما بسیاری از صاحبان کسب و کارها روش صحیح را نمی دانند  به همین علت هزینه های زیادی را برای تبلیغات صرف می کنند اما به نتیجه مطلوب نمی رسند مجموعه طراحی مرادپور

یک روش ساده و کم هزینه را برای ماندگاری در ذهن مخاطب ارائه می دهد زیرا طراحی آرم و لوگو می تواند شما و کسب و کارتان را در شهر خود و همچنین در کل ایران یا حتی در خارج از کشور معرفی کند چرا که لوگو و آرم نماینده برند شما می باشد و همه چیز را درباره برند شما به مشتریانتان القا می کند.

در این مجموعه به مشتریان این ۵ اصل را معرفی می کنیم. به این ترتیب از ایده های گمراه کننده و نمونه لوگو های عجیب و غریب جلوگیری می شود. بیشتر طراحان مشغول به ایجاد نمونه لوگو هایی می شوند که تصاویر آن ها خیلی جذاب به نظر برسد. از فونت ها و استایل های زیبا استفاده می کنند.

اما در واقع باید این ۵ اصل را درنظر بگیریم. زیرا طراحی لوگو کاری نیست به جز حل کردن یک مشکل.به نمونه لوگو بالا توجه کنید. تمام ۵ اصولی که به آن اشاره کردیمرا رعایت کرده است. نه تنها این نمونه

لوگو ساده، خاطرانگیزو مناسب است، بلکه برای هر مدیا و قشری از جامعه نیزمناسب خواهد بود.

در طراحی ما، سایز نمونه کار لوگو به صورتی خواهد بود که در هر جایی به درستی قرار بگیرد و اندازه شود.اما این طرح لوگو ۶ ماه به طول انجامید و برای یک شرکت خارجی انجام شد. 

 

قیمت طراحی لوگو

قیمت طراحی لوگو حرفه ای یک فرایند خلاقانه و چالش بر انگیز است که به تحقیقات فراوانی نیاز خواهد داشت. باید از کسب و کار اطلاعات زیادی داشته باشیم. همچنین نیاز است که مشتریان این کسب و کار را بشناسیم. برای طراحی لوگو باید اصول اساسی طراحی لوگو را بدانیم. اگر با طراحان درستی همکاری کنید و فرایند های دقیقی را طی کنید، لوگویی بدست خواهید آورد که شرکت شما عاشق آن خواهد شد (و مردم این لوگو را درک خواهند کرد). برای اطلاع از قیمت طراحی لوگو می توانید با ما  تماس بگیرید. قیمت طراحی لوگو به موارد زیادی بستگی خواهد داشت. با توجه به بودجه شما تیم متفاوتی درنظر گرفته می شود. قیمت طراحی لوگو به تیمی که روی این طرح کار می کند بستگی دارد.

قیمت لوگو

بعد از اتمام کار فایل های زیادی بسته به نوع شرکت شما در اختیارتان قرار می گیرد. این فایل ها برای قرارگیری لوگوی شما در پلتفرم ها و اشیاء مختلف هستند. به عنوان مثال ممکن است بخواهید لوگوی موردنظر روی تی شرت کارکنان قرار بگیرد. گاهی ممکن است بخواهید لوگویتان در وب سایتتان قرار بگیرد یا این که روی منوی غذای رستورانتان باشد. با ما در مجموعه مرادپور تماس بگیرید تا کارکنان ما شما را از قیمت طراحی لوگو در حال حاضر مطلع کنند.

انواع لوگو

اگر چه همه لوگوها ترکیبی از تایپوگرافی و نوشتار هستند هر نوع لوگو احساس متفاوتی به مارک شما می دهد و از آنجا که لوگوی شما اولین چیزی است که مشتریان جدید مشاهده می کنند می خواهید مطمئن شوید که آن را به درستی دریافت کرده اید؟آیا می خواهید بهترین نوع لوگو را برای تجارت خود انتخاب کنید؟در اینجا انواع لوگو را برای شما توضیح خواهیم داد.

لوگوهای مونوگرام یا نشانک لوگوهای مبتنی بر تایپوگرافی هستند که از چند حرف تشکیل می شوند.

و تمرکز روی حروف ابتدایی کلمات است . مانند : اچ پی .در طراحی لوگو ساده سازی بسیار مهم است و استفاده از حروف ابتدایی کلمات در صورتی که شرکت دارای نام طولانی و دشوار باشد در ساده سازی برندهای مختلف شرکت موثر می باشد. برای مثال گفتن ناجا و به یاد آوردن آن بسیار راحتتر از نیروی انتظامی جمهوری اسلامی است.

لوگو تایپ یک لوگوی مبتنی بر قلم است که تنها روی نام کسب و کار متمرکز است.مانند : کوکا کولا

وقتی یک شرکت دارای نام مختصر و مشخص است این نوع لوگو خوبعمل می کند.لوگوی گوگل یک نمونه عالی از این نوع است این نام به خودی خودجذاب و به یاد ماندنی است .بنابراین هنگامی که نماد با تایپوگرافی قوی ترکیب شود لوگو باعث شناخت قوی برند می شود.

یک علامت تصویری است که گاهی به آن علامت تجاری یا نماد لوگو می گویند. یک نماد یا نماد مبتنی بر گرافیک است تصویری است که وقتی به آن فکر می کنید لوگو به ذهن شما می رسد. مانند : لوگوی نمادین اپل ، پرنده توییترلوگوهای هر یک از این شرکت ها چنان مزین است و هر برند آن ها چنان تاسیس شده است که برند به تنهایی قابل تشخیص است.یک علامت تجاری واقعی ، یک تصویر است.مهمترین چیزی که باید در هنگام تصمیم گیری برای یک علامت تصویری باید در نظر بگیرید این است که چه تصویری را انتخاب کنید. شما باید به پیامدهای گسترده تصویری که انتخاب می کنید فکر کنید.آیا می خواهید روی نام خود بازی کنید؟آیا شما به دنبال ایجاد معنای عمیق تر هستید؟آیا می خواهید یک احساسات را برانگیزید؟

یک علامت انتزاعی نوع خاصی از لوگوی تصویری است به جای اینکه یک تصویر قابل تشخیص باشد مانند سیب یا پرنده یک شکل هندسی انتزاعی است که نشان دهنده تجارت شما است چند نمونه مشهور عبارتند از : لوگوی دایره تقسیم شده پپسی و گل آدیداس مانند همه نمادهای لوگو ، علائم انتزاعی بسیار خوب عمل می کند . زیرا برند شما را به یک تصویر واحد خلاصه می کند . با این حال ، به جای اینکه محدود به یک تصویر قابل تشخیص باشید لوگو انتزاعی به شما این امکان را می دهد تا تصویری بی نظیر و منحصر به فرد برای نشان دادن برند خود بسازید اما بهترین راه برای طراحی حرفه ای لوگو متخصصانی است که می دانند چگونه رنگ ، شکل و ساختار را با هم ترکیب کنند تا معنا پیدا کنند. فایده یک علامت انتزاعی این است که شما بدون تکیه بر پیامدهای فرهنگی یک تصویر خاص ، می توانید آنچه را که شرکت شما به صورت نمادین انجام می دهد منتقل کنید . از طریق رنگ و فرم می توانید معنا و مفهوم را نسبت داده و احساسات را در مورد برند خود پرورش دهید.

لوگوی ترکیبی لوگویی است که از یک علامت تصویری ، علامت انتزاعی یا متن تشکیل شده است .

تصویر و متن با هم ادغام می شوند و یک تصویر متمایز ایجاد می کنند از آنجا که یک نام با تصویر در ارتباط است می تواند به سرعت برند شما را بشناساند و مردم نیز بلافاصله شروع به ارتباط دادن نام شما با علامت تصویری خواهند کرد و بیشتر در ذهن ها می ماند. و در آینده به شما این امکان را می دهند که در موقعیت های مختلف بتوانید به طور انحصاری از یک نماد استفاده کنید و لازم نباشد همیشه نام خود را درج کنید. و این لوگوها ساده تر از یک علامت تصویری هستند.

سادگی

شلوغ بودن جذابیتی برای مخاطب ندارد و شما را به هدف مورد نظرتاننمی رساند پس ساده باشید و

بدانید که لوگو فقط کنار هم چیدن حروف نیست بلکه لوگو راه ارتباطی است گه اگر جذاب باشد باعث

جذب مخاطب می شود . نکته مورد توجه این است که در هنگام طراحی لوگو باید به لوگوهای رقیبانتان

توجه کنید که لوگو هیچ شباهتی به آنها نداشته باشد و باعث نشود

مخاطب لوگوی شما را با لوگوی رقیبتان اشتباه بگیرد.

 

یک لوگو چه سایزی باید داشته باشد؟

اندازه های استاندارد لوگو برای سایت ها و شبکه های مجازی لوگوها برای بسیاری از وب سایت ها ،

شبکه های اجتماعی و ایمیل ها در ابعاد متفاوت استفاده می شوند برای یادگیری اصول اندازه

لوگو و راهی مطمئن که بدانید لوگوی شما متناسب با برنامه است را بخوانید :

اندازه لوگو برای شبکه های اجتماعی

لوگوی شما در وب سایت یا پروفایل شبکه های مجازی قرار می گیردو قطعا باید اندازه آن را تغییر دهید

و متناسب با آن تنظیم کنید اگراندازه لوگو را تنظیم نکنید و بارگذاری کنید هر بستر اجتماعی وقتی ابعادی

دارد قوانین خاص خود را دارد این می تواند شامل نوع خاصو محدودیت اندازه پرونده باشد اگر احتیاط های

لازم را انجام ندهید با یک لوگوی کشیده و تحریف شده روبرو خواهید شد.

 

قبل از تهیه لوگو برای رسانه های اجتماعی باید اندازه و قالب بندی پذیرفته شده توسط آن را بدانید:

فیس بوک برای صفحات شخصی

فیسبوک برای مشاغل

اینستاگرام

لینکدین

توییتر

یوتیوب

اندازه مورد نیاز فیسبوک

فیسبوک برای صفحات شخصی در برابر صفحات کسب و کار الزامات اندازه لوگو مختلفی

دارد و براساس حسابی که دارید آنها را به خاطر بسپارید:

 

برای صفحات شخصی اندازه پروفایل :

کامپیوترها :  ۱۷۰ در ۱۷۰ پیکسل

تلفن های هوشمند : ۱۲۸ در ۱۲۸ پیکسل

برای صفحات شخصی اندازه نمایش جلد صفحات :

کامپیوترها :  ۸۲۰ در ۳۱۲ پیکسل

تلفن های هوشمند : ۶۴۰ در ۳۶۰ پیکسل

 

برای صفحات مجازی این اندازه های عکس را در نظر داشته باشید:

تصاویر پروفایل : ۳۲۰ در ۳۲۰ پیکسل

تصاویر جلد : ۷۲۰ در ۳۱۲ پیکسل

تصاویر برنامه ها : ۱۱۱ در ۷۴ پیکسل

تصاویر اخبار : ۱۲۰۰ در ۶۲۸ پیکسل

صفحه ای مانند تبلیغات روی دسکتاپ : ۱۲۰۰ در ۴۴۴ پیکسل

صفحه ای مانند تبلیغات روی ساید بار : ۲۵۴ در ۹۴ پیکسل

صفحه ای مانند تبلیغات روی موبایل : ۵۶۰ در ۲۰۸ پیکسل

الزامات اندازه لوگوی اینستاگرام

در صورت به اشتراک گذاشتن یک تصویر در اینستاگرام اگر نسبتابعاد تصویر در ارتفاعی بین ۵۶۶ تا ۱۳۵۰

پیکسل و عرض ۱۰۸۰ پیکسل انجام شود وضوح اصلی تصویر حفظ خواهد شد.

 

اندازه لوگو در توییتر

تصاویر پروفایل : ۴۰۰ در ۴۰۰ پیکسل

تصاویر بنر : ۵۰۰ در ۱۵۰۰ پیکسل

اندازه لوگو در لینکدین

تصاویر پروفایل : ۳۰۰ در ۳۰۰ پیکسل

تصاویر بنر : ۱۱۹۲ در ۲۰۰ پیکسل

تصاویر اصلی : ۱۱۲۸ در ۳۷۶ پیکسل

ماژول های سفارشی : ۵۰۲ در ۲۸۲ پیکسل

عکس های شرکت : ۲۶۴ در ۱۷۶ پیکسل

 

اندازه لوگو در یوتیوب:

تصاویر جلد : ۲۵۶۰ در ۱۴۴۰ پیکسل

نماد کانال : ۸۰۰ در ۸۰۰ پیکسل

بهترین ترکیب های رنگی برای طراحی یک لوگو

بسیاری از شرکت ها و کسب و کار ها در انتخاب رنگ های ترکیبی لوگو خود دچار مشکل می شوند و یا انتخاب های درستی در این زمینه ندارند و این امر می تواند منجر به عدم تطابق لوگو یک تجارت با صنعتی باشد که در آن است.هنگام طراحی لوگو ، رنگ بسیار مهم است و در طول زمان باعث می شود که یک تجارت یا محصول با آن لوگو شناخته و معروف شود . در این مقاله به ۱۲ ترکیب رنگی مختلف و اینکه در چه صنعتی باید از آنها استفاده کرد ، اشاره شده است.

زرد و آبی

رنگ زرد باعث جلب توجه می شود، و برای این هدف بسیار عالی است . رنگ آبی یک رنگ مکمل عالی است که می توان با رنگ زرد در لوگو استفاده کرد تا درخشندگی رنگ زرد را متعادل شود .

این ترکیب رنگ برای شرکت های ساختمانی بسیار عالی است.

 

ترکیب طیف رنگ های آبی

این نوع ترکیب ها مناسب هر کسب و کاری است . اگر شرکتی رنگ خاصی برای لوگو خود در نظر ندارد، می تواند ترکیب طیف رنگ های آبی را انتخاب کند. این ترکیب رنگ به خصوص در صنعت IT ، عالی است. همچنین اضافه کردن یک خاکستری روشن در این ترکیب نیز می تواند کمی سبک شرکتی بیشتری به ترکیب اضافه کند.

نارنجی و قهوه ای

این ترکیب رنگ باعث ایجاد احساس گرما و راحتی می شود . ترکیب رنگ نارنجی و قهوه ای برای شرکت های غذایی، خصوصاً در صنعت پخت، بسیار مناسب است.

هلویی و بنفش

این ترکیب برای هر شرکتی که با سلامتی و لوازم آرایشی سرو کار دارد ضروری و مناسب است. این ترکیب رنگ در لوگو، ظریف به نظر نمیرسد اما یک حس زیبای زنانه ای را به لوگو منتقل میکند. این ترکیب سمبل آرامش است.

قهوه ای بنفش و فیروزه ای

این ترکیب رنگ احساس راحتی و خلوص را نشان می دهد . این ترکیب رنگی همچنین برای هر نوع تجارت و مراقبت از پوست از لحاظ بهداشتی نیز مناسب است . همچنین می توان از این نوع ترکیب رنگ ها برای طراحی لوگوی تغذیه استفاده کرد.

بنفش پررنگ و نارنجی

دیگر ترکیب رنگی جالب و شگفت آور که برای لوگو بسیار عالی است، این ترکیب رنگی می باشد. این ترکیب مانند ترکیب زرد و آبی برای شرکت های ساختمانی واقعا مناسب است. این ترکیب رنگ، سمبل اعتماد و روحیه سخت کاری است. این ترکیب بسیار خوب و دلپذیر است و مطمئناً در هر کجا می تواند توجه دیگران را جلب کند.

قهوه ای روشن و تیره

این ترکیب رنگ می تواند بوی دانه های قهوه را منعکس کند. این ترکیب رنگ بسیار راحت و گرم است و برای لوگو کافه ها یک ترکیب عالی است.

آبی پررنگ، زرد ، سبز

این ۳ رنگ از ترکیب آبی و زرد و رنگ سبز که یک رنگ مکمل است، تشکیل شده است. این ترکیب رنگ شگفت آور است و هنگام استفاده از یک لوگو ، احساسی گرم و جذاب را منتقل می کند.

طیف رنگ های آبی و بژ

حضور دو رنگ طیف آبی و بژ، ترکیبی عالی در کنار یکدیگر را تشکیل میدهند. این ترکیب ۳ رنگ بسیار ملایم است و بیشتر  مناسب صنایع است. همچنین این ترکیب برای  صنعت بازاریابی بسیار عالی است.

 نارنجی ، آبی و زرد

این سه ترکیب رنگ برای لوگو مواد غذایی همیشه ضروری و مناسب است. این ترکیب رنگ بسیار چشم نواز است و توجهات زیادی را به خود جلب میکند.

بنفش ،صورتی و صورتی روشن

این ترکیب رنگ، برای صنعت مراقبت از پوست بسیار مناسب است. این ترکیب، ملایم و زنانه است.

این ترکیب رنگ باعث می شود که مشتریان بخواهند از بدن و پوست خود بیشتر مراقبت کنند.

 آبی ، بژ و زرد

این ترکیب رنگ برای لوگو مشاوره بسیار مناسب است. این ترکیب رنگ، حرفه ای و اطمینان بخش است. این ترکیب رنگ در لوگو همیشه برای هر نوع شرکتی که به بازاریابی یا مشاوره مالی می پردازد، بسیار عالی است.